1 | | 生徒会活動による「学び」の回復 : 大阪・千代田高校の文化祭事例から|Recovery of "Learning" by Student Council Activities : in the Case of Cultural Festival at Chiyoda High School in Osaka|買尼沙汗, 買買提|Manishahan, Maimaiti||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|37||2011-09|紀要論文 |
2 | | イギリスにおけるシティズンシップ教育の展開とクリック報告 : 政治的リテラシーの意義|The Development of Citizenship Education in England and Crick Report : The Meaning of Political Literacy|藤田, 裕子|Fujita, Yuko||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|37||2011-09|紀要論文 |
3 | | 言語活動の指導と学習の共同化|Teaching of Linguistic Activities and Learning Communites|湯浅, 恭正|Yuasa, Takamasa||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|37||2011-09|紀要論文 |
4 | | 専修学校制度の構造と一条校との関連性|The Structure of Special Training Schools and Compatibility with the Schools Provided by Article 1 of the School Education Law|瀧本, 知加|Takimoto, Chika||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|37||2011-09|紀要論文 |
5 | | リヒテンシュタイン侯国における高等教育機関の設置計画 : 1920・30年代を中心に|The Establishment Plans of Higher Educational Institutions in the Principality of Liechtenstein : Focusing on 1920s and 1930s|田中, 達也|Tanaka, Tatsuya||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|37||2011-09|紀要論文 |
6 | | 教員養成・免許制度改定の経緯と動向|Lapse and Trend of Teacher education and the License System in Japan|細井, 克彦|Hosoi, Katsuhiko||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|37||2011-09|紀要論文 |
7 | | リセのカリキュラム改訂、2010-2012年|Revision of the Lycee's Curriculum, 2010-2012.|堀内, 達夫|Horiuchi, Tatsuo||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|37||2011-09|紀要論文 |
8 | | 研究テーマの発展と深化||森, 久佳|Mori, Hisayoshi||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|37||2011-09|紀要論文 |
9 | | 大阪府における若年者を対象とした地域雇用政策 : ジョブカフェを中心に|The Regional Employment Policy of Young People in Osaka : focusing on Job Cafe|伊藤, 剛啓|Ito, Takehiro||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|36||2010-09|紀要論文 |
10 | | 米国ハイスクールの職業教育の動向 : ケンタッキー州の学区レベルの実践から|Trends of Career and Techical Education in American High Schools : Focusing on the School District Level Practice in Kentucky|西, 美江|Nishi, Mie||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|36||2010-09|紀要論文 |
11 | | フランスの小学校における市民性教育実践に関する一考察 : リヨン市での調査結果から|A Study on practice of Citizenship Education at Elementary Schools in France : From Results of Field Research at Lyon|宮橋, 小百合|Miyahashi, Sayuri||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|36||2010-09|紀要論文 |
12 | | ドイツにおける職業教育支援プログラムについて : 「職業修了の展望」を中心に|German Vocational Educational Program : focusing on "The Perspective of Vocational Completion"|田中, 達也|Tanaka, Tatsuya||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|36||2010-09|紀要論文 |
13 | | 非教員養成系大学の教職課程における教育実習生の実態|A Study on Student Teachers in a Teacher-Training Course at Non-Teacher Training University|添田, 晴雄 / 滝沢, 潤 / 辻野, けんま|Soeda, Haruo / Takizawa, Jun / Tsujino, Kenma||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|36||2010-09|紀要論文 |
14 | | 中国における中等教育・職業教育カリキュラム開発の動向 : ハルビン市の事例調査|Trends of the Curriculum Development of the Secondary and Vocational Education in China : Case of Harbin City|堀内, 達夫|Horiuchi, Tatsuo||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|36||2010-09|紀要論文 |
15 | | |
16 | | ドイツ留学と研究テーマとの邂逅||内藤, 由佳子|Naito, Yukako||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|36||2010-09|紀要論文 |
17 | | 特別支援教育における授業づくり研究の枠組み|The Framework of Study on Teaching-Learning Process in Special Support Education|湯浅, 恭正|Yuasa, Takamasa||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|35||2009-09|紀要論文 |
18 | | 保育者志望学生の意思決定に関する研究|A Study of Preservice Early Childhood Educator's Decision Making|深見, 俊崇|Fukami, Toshitaka||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|35||2009-09|紀要論文 |
19 | | 外国にルーツをもつ子どものアイデンティティ形成に寄与する母語教育 : 公立小学校における取り組みを中心とした実証的研究|Education of Mother Language that Contribute to the Formation of Identities for Children who have Roots in Foreign Countries : A positive study of focusing on the practices in public elementary schools|西村, 佑理|Nishimura, Yuuri||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|35||2009-09|紀要論文 |
20 | | 教育づくりを通した自治活動の可能性|Possibility of Autonomous Activity through Decorating Classroom|上森, さくら|Uemori, Sakura||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|35||2009-09|紀要論文 |
21 | | ドイツの道徳教育の研究動向 : ザクセン州の道徳の時間を例として|The study of German moral education : an example of state Saxony|田中, 達也|Tanaka, Tatsuya||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|35||2009-09|紀要論文 |
22 | | 教員評価としての目録管理の特徴と機能に関する一考察|The Characteristics and the Function of Management by Objectives as a Method of Personnel Evaluation of Teachers|高谷, 哲也|Takatani, Tetsuya||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|34||2008-09|紀要論文 |
23 | | 人権教育における参加概念の検討 : デイビッド・セルビーの理論を中心に|Examination of concept about participation in human rights education : Focus on the theory of David Selby|今井, 理恵|Imai, Rie||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|34||2008-09|紀要論文 |
24 | | 中国における合作学習の理念と方法の特徴|The Feature of idea and method about cooperative learning in China|王, 妍蕾|Wang, Yanlei||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|34||2008-09|紀要論文 |
25 | | オーストリアの高等教育の現状報告 : 専門大学を中心に|The Report of Austrian higher education system : focusing on Fachhochschule|田中, 達也|Tanaka, Tatsuya||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|34||2008-09|紀要論文 |
26 | | |
27 | | 大学評価の制度展開とその問題|The Academic Evaluation System in Japanese University and the Problem|細井, 克彦|Hosoi, Katsuhiko||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|33||2007-09|紀要論文 |
28 | | 保健室閉鎖問題と特別ニーズ教育|Closure of School Health Room and Special Needs Education|湯浅, 恭正|Yuasa, Takamasa||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|33||2007-09|紀要論文 |
29 | | 教員人事評価の現状と課題 : 大阪市内の中学校の実態から|The Present Condition and the Problems of Personnel Evaluation of Teachers : A Case of a Junior High School in Osaka|高谷, 哲也|Takatani, Tetsuya||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|33||2007-09|紀要論文 |
30 | | |
31 | | パリ郊外のマリーキュリー学校 : フレネ教育の実践事例|Marie Curie School on the outskirts of Paris : Practice of Freinet Pedagogy|堀内, 達夫|Horiuchi, Tatsuo||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|33||2007-09|紀要論文 |
32 | | 「子どもと暴力」をめぐって||照本, 祥敬|Terumoto, Hirotaka||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|33||2007-09|紀要論文 |
33 | | 発達支援における教師の役割に関する一考察 : 特別ニーズ教育実践を視座として|A Research on the Role of Teacher in Development Support : Focus on the Practice for Special Needs Education|湯浅, 恭正|Yuasa, Takamasa||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|32||2006-09|紀要論文 |
34 | | 開校前(1894~95年)におけるデューイ・スクールのカリキュラム構想|The Concept for the Curriculum of Dewey School before Opening the School(1894-95)|森, 久佳|Mori, Hisayoshi||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|32||2006-09|紀要論文 |
35 | | 在日中国人家庭における「家族・親族の共同育児」の変容 : 育児援助の事例研究から|A study on Transfiguration of "Cooperation Childcare with Family and Kin Network" in Chinese Family Living in Japan : Through a case study research of childcare support|鄭, 楊|Zheng, Yang||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|32||2006-09|紀要論文 |
36 | | 森有礼の学校経済についての一考察 : 教育演説を中心に|A Study on Economic Principle in School of Arinori Mori : Focusing on Speech of Education|木村, 弘子|Kimura, Hiroko||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|32||2006-09|紀要論文 |
37 | | 私の研究のこれまでとこれから||安藤, 輝次|Ando, Terutsugu||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|32||2006-09|紀要論文 |
38 | | カリキュラム・コーディネータ養成のためのe-Learningプログラムの開発研究|Development of an e-Learning Program for Curriculum Coordinators|木原, 俊行 / 堀田, 龍也 / 山内, 祐平 / 小柳, 和喜雄|Kihara, Toshiyuki / Horita, Tatsuya / Yamauchi, Yuhei / Oyanagi, Wakio||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|31||2005-09|紀要論文 |
39 | | |
40 | | メタファー法による教師の子ども・学校イメージの検討|A Study of Teachers' Images of Child and School Based on Analysis of Their Metaphors|深見, 俊崇|Fukami, Toshitaka||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|31||2005-09|紀要論文 |
41 | | 異教科ティーム・ティーチングの意義と課題|Sigunificance and Difficulty in Team Teaching among Different Subjects|池上, 裕子|Ikegami, Hiroko||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|31||2005-09|紀要論文 |
42 | | 生活科教育の改善に向けて : デューイ実験学校の理論と実践に学ぶ|For the Improvement of Life Environments Studies : Learing from the Theory Practice of Dewey's Laboratory School|中野, 真志|Nakano, Shinji||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|31||2005-09|紀要論文 |
43 | | 中国都市部における家族の学歴追求と国家政策 : 2都市の実態調査から|A Consideration on the Academic Background's Quest of Urban Area's Family and State Policy in China : Investigation of the Actual Situation in Two Cities|鄭, 楊|Zheng, Yang||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|30||2004-09|紀要論文 |
44 | | |
45 | | 生徒による評価が教師の力量形成に果たす役割と課題 : 高知県における「授業評価システム」の事例に関する一考察|The Role and Issue of Student Assessment in Teacher Development : Consideration from the Case of "The Classroom Assesment System" in Kochi|高谷, 哲也|Takatani, Tetsuya||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|30||2004-09|紀要論文 |
46 | | 児童の自己評価能力を育成するための指導方策|How Should Teachers Foster the Ability of Pupils' Self-Assessment ?|廣瀬, 真琴|Hirose, Makoto||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|30||2004-09|紀要論文 |
47 | | セレスタン・フレネの教育思想における道徳教育論についての一考察|A Study of the Moral Education in Celestin Freinet's Educational Theory|宮橋, 小百合|Miyahashi, Sayuri||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|30||2004-09|紀要論文 |
48 | | 専門高校の新カリキュラム編成について : 関西地方の事例研究ノート(1)|Note for the Case Study on the New Curriculum of Specialized Upper Secondary Schools in Kansai Area(1)|堀内, 達夫|Horiuchi, Tatsuo||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|30||2004-09|紀要論文 |
49 | | 子どもと教師のかかわりをめぐる問い : 研究の二つの位相から|The Standpoint in Relationships of Children and Teacher : Two Phases of My Research|塩路, 晶子|Shioji, Akiko||| 教育学論集|Kyoikugaku ronshu : studies in education|30||2004-09|紀要論文 |
50 | | |